چهارشنبه, ۷ آبان , ۱۴۰۴ Wednesday, 29 October , 2025 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1585 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 4 تعداد دیدگاهها : 3×
عدالت آموزشی در فارس؛ جهش با ساخت ۳۷۰۰ کلاس درس تا مهر سال جاری
  • ۱۴۰۴-۰۱-۳۱ ساعت: 14:09
  • شناسه : 992
    2
    معاون استاندار مطرح کرد: معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس از برنامه‌ریزی برای ساخت سه هزار و ۷۰۰ کلاس درس جدید تا مهر ۱۴۰۴ در جهت تحقق عدالت آموزشی خبر داد و گفت: این پروژه عظیم با چالش کمبود اعتبار روبه‌روست اما با استفاده از ظرفیت خیران، صنایع و مالیات، محقق می‌شود.
    ارسال توسط : نویسنده : هاجر بیات منبع : بینش ملی
    پ
    پ

    به گزارش بینش ملی ،محمود رضایی کوچی شنبه در آیین تکریم و معارفه مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهز مدارس فارس، اظهار کرد: چنانکه میان کالبد و محتوا رابطه متقابل برقرار است، در نهاد آموزش و پرورش نیز چنین رابطه‌ای میان فضای آموزشی و آموزش و تربیت وجود دارد.

     

    وی افزود: براساس برنامه سازمان نوسازی مدارس، باید طی چهار سال، همه مدارس سنگی و کانکسی فارس تغییر ماهیت پیدا کنند و در مجموعه یک‌هزار مدرسه در این استان ساخته شود.

     

    معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس با اشاره به تاکید و توجه ویژه رئیس جمهور به مدرسه سازی و تحقق عدالت آموزشی، گفت: بر این اساس در سال جاری تا مهرماه باید سه هزار و ۷۰۰ کلاس درس تامین شود و برآورد می‌شود که این میزان فضای آموزشی نیازمند ۶۰ تا ۷۰ هزار میلیارد ریال اعتبار است.

     

    رضایی کوچی ادامه داد: این در حالی است که فارس در بودجه ۱۴۰۴ حدود ۱۵۰ هزار میلیارد ریال اعتبار استانی دارد که سهم آموزشی اندک است.

     

    وی ساخت سه هزار و ۷۰۰ کلاس درس در یکسال را ماموریتی سنگین دانست و گفت: برای انجام ماموریت استان در ساخت فضاهای آموزشی باید بیشتر از منابع استانی و غیر دولتی استفاده شود.

     

    معاون استاندار فارس عنوان کرد: علاوه بر استفاده از ظرفیت مردمی و خیران نیک اندیش، باید از جذب اعتبارات مسئولیت‌های اجتماعی صنایع نیز استفاده شود، مولدسازی املاک مازاد آموزش و پرورش و پیگیری تخصیص ۱۰۰ درصدی سهم اموزش از بخش مالیاتی نیز باید در تامین اعتبارات ساخت مدارس بکار گرفته شود.

     

    رضایی کوچی یادآور شد: در زمان حاضر استان پهناور فارس با یک میلیون دانش آموز و ۶۰ هزار معلم، حدود ۱۰ هزار مدرسه و ۴۰ هزار کلاس درس دارد.

     

    وی بیان کرد: در یکصد سایت طرح ملی مسکن فارس زمین برای احداث مدرسه در نظر گرفته شده و در دیگر نقاط استان نیز متناسب با اطلس هر شهرستان، زمین در اختیار اداره‌کل نوسازی مدارس و خیران مدرسه‌ساز قرار می‌گیرد.

     

    بیش از سه هزار خیر مدرسه‌ساز، پای کار توسعه فضاهای آموزشی فارس

     

    رئیس مجمع خیران مدرسه‌ساز فارس و رئیس کمیسیون امور بین‌الملل جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور گفت: مجمع خیرین فارس با سابقه ۳۰ سال فعالیت، طی سال‎‌های اخیر تحول پیدا کرده است؛ اکنون بیش از سه هزار عضو دارد و سال گذشته در جمع سه استان برتر کشور قرار گرفت.

     

    سیدمحمدعلی میرباقری اظهار کرد: فعالیت خیران مدرسه ساز امروز در کشور به یک گفتمان تبدیل شد، چنانکه رئیس جمهور نیز به لحاظ فکری و فیزیکی با این جریان همراه شده و پیگیر پیش برد جریان مدرسه‌سازی هستند.

     

    عضو هیات مدیره مجمع خیران نخبه‌پرور فارس افزود: مجمع خیرین مدرسه‌ساز، به عنوان یک پشتوانه مالی، روحی و معنوی همیشه کنار نوسازی مدارس بوده و از ۵۰ درصد پروژه‌های آموزشی حمایت می‌کند.

     

    وی با بیان اینکه هدف از مدرسه‌سازی، توسعه دانایی است، ادامه داد: خیران مدرسه‌ساز شریک راهبردی نوسازی محسوب می‌شوند و جامعه خیرین همزمان با این سازمان، هر ماه یکبار با رئیس جمهور جلسه هماهنگی دارد.

     

    میرباقری یادآور شد: فارس به عنوان استان معین کشور در جذب خیرین بین‌الملل مدرسه‌ساز انتخاب شده و کمیسیون خیرین بین‌الملل به این استان سپرده شد.

     

    مجموعه نوسازی مدارس، سرباز خیران مدرسه‌ساز است

     

    مدیرکل جدید نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس فارس گفت: مجموعه نوسازی مدارس سربازان خیران مدرسه‌ساز هستند تا زمینه فعالیت و یاری آن‌ها در تامین فضای آموزشی استاندارد تسهیل شود و پیمانکاران نیز بال‌های مدرسه سازی هستند.

     

    امین سینایی اظهارکرد: کیفیت فضای آموزشی ارتباط مستقیم با یادگیری دارد و در سند راهبردی تحول در آموزش و پرورش نیز توجه به فضای آموزشی به عنوان رکن اصلی تربیتی مورد توجه قرار گرفته است.

     

    وی افزود: کیفیت فضای آموزشی با نحوه رشد و شکوفایی استعدادها و روح و روان دانش آموزان ارتباط دارد.

     

    مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس فارس ادامه داد: اعتبارات نوسازی مدارس در بودجه ۱۴۰۴ نسبت به بودجه سال پیش از سه برابر شده و بودجه بخش آموزش و پرورش نیز حدود ۸۰ درصد رشد یافته که ظرفیت ارزشمندی است اما کماکان این اعتبارات برای تحقق برنامه هفتم توسعه کافی نیست.

     

    سینایی گفت: اهتمام ویژه رئیس جمهور به مدرسه سازی، ظرفیتی بی‌سابقه است که عدالت آموزشی دغدغه اصلی شخص دوم مملکت باشد و باید از این فرصت استفاده کرد.

     

    او با بیان اینکه گسترش علم نیازمند توسعه زیرساخت است و مدرسه مهمترین زیرساخت آموزشی و علمی به شمار می‌رود، افزود: برای تحقق ماموریت‌های نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس، دست یاری به سوی خیران دراز می‌کنیم.

     

    در پایان این آیین، از ۱۸ ماه تلاش خلیل خرد قدردانی و امین سینایی به عنوان مدیرکل جدید نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس فارس معارفه شد

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.