به گزارش بینش ملی، سیدحمید پورمحمدی گل سفیدی، در بهره برداری از پروژه های چهل و ششمین گام جهادی جهش عمرانی کلانشهر شیراز، ضمن قدردانی از تلاش شبانه روزی شهرداری و شورای اسلامی شهر شیراز در توسعه عمران شهری، گفت: با تجربه و دانش فراوانی که استاندار فارس دارد امید است اقدامات اجرایی زمینه ساز تحول در استان باشد.
معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور افزود: در ملاقات و جلسات برگزار شده با شهردار کلان شهر شیراز طی ماه های گذشته براساس تجربیات و دانشی که ایشان داشتند به کاردانی این شهردار بزرگ بیشتر پی بردم و به این موضوع دست یافتم که آینده درخشانی نصیب شیراز خواهد شد.
رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور تصریح کرد: در حال حاضر باتوجه به تعاملی که شهرداری و شورای شهر شیراز با یکدیگر دارند نشان از جهش و توسعه بسیار است که اگر غیر از این زمان بود این توسعه محقق نمی شد.
پورمحمدی با اشاره به بازدید از پروژه های صورت گرفته همچون اتمام عملیات حفاری مکانیزه TBM و ساخت تونل جنوبی خط ۲ ایستگاه مترو سعدی، تقاطع چند سطحی نواب صفوی و زیرگذر بزرگ گویم، خاطر نشان کرد: اجرا و بهره برداری از چنین پروژه ها جای خوشحالی دارد و باتوجه به هدف گذاری شهرداری شیراز در افتتاح و بهره برداری زودتر از موعد پروژه ها در زمان های تعیین شده، این سرعت عمل جای قدردانی دارد.
وی اضافه کرد: احداث خطوط مترو، در قطب سیاحتی گردشگری شهر شیراز در دستور کار قرار گرفته و ایجاد ایستگاه نزدیک به سعدیه، حافظیه و باغ ارم در حال اجراست که این اقدامات می تواند تحول بسیاری در حوزه گردشگری ایجاد کند.
رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور همچنین کاهش آلودگی هوا، کاهش مصرف سوخت و کاهش ترافیک را از جمله مزیت های توسعه حمل و نقل عمومی به ویژه خطوط مترو برشمرد و ادامه داد: طی گفت و گوی صورت گرفته با شهردار شیراز این موضوع مطرح شد که دولت هر چه در توان دارد در حوزه مترو و تامین واگن حمایت های لازم را خواهد داشت.
پورمحمدی اظهار کرد: با تلاش و همکاری که از سوی شهردار و شورای اسلامی شهر شیراز وجود دارد و مدیریت شایسته ای که استاندار فارس دارد، هر چه زودتر شیراز به شکوه و جلال والای خود در تمدن ایران زمین دست یابد
شهردار شیراز با اشاره به تاثیر خط ۲ مترو شیراز در توسعه گردشگری، گفت: ۲ ایستگاه این خط به اماکن گردشگری شیراز نظیر حافظیه و سعدیه نزدیک است.
محمدحسن اسدی، در مراسم اتمام عملیات حفاری مکانیزه (TBM) و ساخت تونل جنوبی خط ۲ مترو شیراز با اشاره به اینکه به شیراز مینوتراز خوش آمدید، گفت: شیراز در بهار جهان دیگری است.
شهردار شیراز با اشاره به اینکه این پروژه یکی از ۲ هزار و ۳۰۰ پروژه ای که هست شهرداری اجرا می کند، تاکید کرد: از این تعداد یک پروژه هم نیمه تعطیل هم نیست، از یک پیاده روسازی تا پروژه عظیم مترو همه در حال انجام است.
وی افزود: یکی از ویژگی های مدیریت شهری دوره ششم بهره برداری زودتر از موعد مقرر از پروژه هاست.
اسدی اظهار کرد: در نوروز نزدیک به یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر وارد شیراز شدند و رقم حضور مسافران تا روز شیراز به سه میلیون نفر می رسد، از این تعداد ۵۵۰ هزار نفر را شهرداری اسکان داد و سطح اشغال هتل ها ۱۰۰ درصد بوده است.
اسدی با اشاره به اینکه اهمیت خط ۲ مترو شیراز بر کسی پوشیده نیست، افزود: ایستگاه کلبه سعدی با آرامگاه سعدی و باغ دلگشا فاصله چندانی ندارد و هم این ایستگاه هم ایستگاه حافظیه با آرامگاه حافظ، باغ جهان نما و حرم مطهر حضرت علی بن حمزه (ع) و دروازه قرآن فاصله زیادی ندارد.
وی با اشاره به اینکه شیراز قطب گردشگری، پزشکی و الکترونیک است و این پروژه ها برای دسترسی آسان به اماکن گردشگری است، اضافه کرد: در شورای ششم کار با بودجه ۶ هزار میلیارد تومان شروع کردیم ظرف سه و اندکی بودجه شهرداری هفت برابر شده است و امروز بودجه عمرانی شهرداری به تناسب ۸۰ به ۲۰ است و در ۲۵ هزار هکتاری شهری شیراز در کمتر از هزار متری هر فرد، یک پروژه فعال وجود دارد.
شهردار شیراز با اشاره به اینکه بزرگترین پارک آبی کشور و آکواریوم کشور به بهره برداری می رسد، افزود: عملیات احداث تله کابین و باغ پرندگان را آغاز کردیم و ۶۱ هزار میلیارد تومان قرارداد سرمایه گذاری فراهم شده است و در ردیف بودجه شهرداری برای نخستین بار درآمد حاصل از سرمایه گذاری است این به معنای برداشت آنچه هست که از سرمایه گذاری کاشته ایم.
وی ضمن درخواست از معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه برای تامین واگن برای مترو شیراز، گفت: خط یک مترو شیراز، ۲۵ کیلومتر و ۲۳ ایستگاه روزی ۱۲۰ هزار نفر را جابجا می کند و خط ۲، تنها یک رام قطار دارد و با ۱۲ کیلومتر و روزی ۴ ساعت فعالیت می کند.
بر اساس این گزارش در ادامه سید حمید پورمحمدی گل سفیدی، معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه دستور پایان عملیات حفاری مکانیزه را صادر کرد
مدیرعامل هلدینگ تخصصی نیرو قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص)، با اعلام اجرای دو پروژه مهم در حوزه حمل و نقل عمومی در شیراز، بر ضرورت بهینهسازی طراحی و اجرای پروژهها و استفاده از روشهای نوین ساخت تاکید کرد.
محمد رستمی، با اشاره به اجرای ۲ پروژه بزرگ در حوزه حمل و نقل عمومی در شیراز گفت: این پروژهها شامل مترو و پروژه روباز هستند که به خدمترسانی به مردم این شهر اختصاص یافتهاند.
مدیرعامل هلدینگ تخصصی نیرو قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) در ادامه به اهمیت بازبینی در طراحی و اجرای پروژهها اشاره کرد و گفت: پروژههای ما در کشور نیاز به روشهای نوین ساخت دارند و باید طراحیها و اجراها به دقت مورد بررسی قرار گیرد.
رستمی افزود: قرارگاه خاتم الانبیا (ص) با استفاده از ظرفیت نخبگانی، اقدام به بازبینی و بهینهسازی پروژهها کرده است.
وی با اشاره به اینکه از دیگر دستاوردهای قرارگاه، احداث خطوط لوله گاز در زیر رودخانه کارون با استفاده از حفاری مکانیزه بود، گفت: این روش به دلیل مشکلات پدافند غیرعامل، یک نوآوری جدید در کشور به شمار میرود و میتواند به تسهیل فرآیندهای ساخت کمک کند.
وی همچنین به همکاریهای مؤثر بین اعضای تیم پروژهها اشاره کرد و بیان کرد: ما با همافزایی و تعاملات خوب بین ارکان پروژه، توانستهایم کیفیت و سرعت کار را افزایش دهیم.
رستمی تاکید کرد: در حال حاضر، ۳۳۰ پروژه در سطح کشور توسط قرارگاه خاتم در حال انجام است که این پروژهها نیز با استفاده از روشهای جدید و نوآورانه در حال پیشرفت هستند.
رستمی ابراز امیدواری کرد: با ادامه این روند، پروژهها در زمان کوتاهتری به نتیجه برسند و رضایت مردم را جلب کنند.
وی در پایان به اهمیت پیادهسازی پروسههای مدیریت پروژه و تعاملات مؤثر در اجرای پروژهها تاکید کرد و افزود: این تعاملات به ما کمک کرده است تا به نتایج مطلوبی در زمینه کیفیت و قیمت پروژهها دست یابیم





ثبت دیدگاه