به گزارش بینش ملی، محمد فرخ زاده با تأکید بر اهمیت استفاده از نیروهای متخصص بومی و بهرهگیری از دانش مهندسی در مدیریت ترافیک گفت:
«ترافیک مقولهای کاملاً تخصصی است و موفقیت در مدیریت آن نیازمند استفاده از نرمافزارهای پیشرفته، تحلیل داده و شبکهسازی است. دفتر مطالعات حملونقل و ترافیک آماده دریافت نظرات و پیشنهادهای مردمی درباره مشکلات ترافیکی مناطق مختلف شهر است تا با مشارکت شهروندان و نیروهای متخصص، گامی مؤثر در ساماندهی و ارتقای ایمنی معابر برداشته شود.»
فرخزاده همچنین به نقش نظام مهندسی و دانشگاهها در تربیت نیروهای کارآمد اشاره کرد و افزود:
«نظام مهندسی نقش موثری در تربیت نیروی متخصص و صدور مجوز فعالیتهای رسمی دارد. با کمبود متخصصان حوزه حملونقل و ترافیک مواجه هستیم و انتظار میرود دانشگاههای استان با حیاسیت ویژهای در آموزش رشتههای تخصصی ترافیک اهتمام ورزیده تا دانشجویان بتوانند مدارک تخصصی این حوزه را برای آینده روشن تر اخذ کنند.»
در این طرح، که محسن حدیقهجوانی، مدیرکل مطالعات حوزه معاونت حملونقل و ترافیک شهرداری شیراز آن را هدایت میکند، سطح شهر به سه پهنه غربی و شمالی، مرکزی و شرقی تقسیم شده است تا اقدامات ترافیکی هدفمند و دقیقتر اجرا شود. وی در تشریح جزئیات گفت:
پهــنه غربی و شمالی شامل مناطق ۱۰، ۶ و ۴، پهنه مرکزی شامل مناطق ۱، ۲، ۳ و ۸ و پهنه شرقی شامل مناطق ۵، ۷، ۹ و ۱۱ است. در هر پهنه، بررسیهای میدانی و مطالعات فنی متناسب با ویژگیهای ترافیکی آن بخش در حال انجام است.»
حدیقهجوانی محورهای اجرایی طرح را شامل امکانسنجی پلهای عابر پیاده، تغییر جهت یا مقطع معابر، بازگشایی یا انسداد مسیرهای شریانی، شناسایی نقاط حادثهخیز، اصلاح یا حذف ایستگاهها و خطوط حملونقل عمومی، فازبندی و زمانبندی تقاطعهای چراغدار و اجرای شبیهسازیهای ترافیکی عنوان کرد.
فرخزاده در پایان از شهروندان خواست با ارسال نظرات و گزارشهای خود، به ویژه در زمینه مشکلات ترافیکی و نقاط حادثهخیز، دفتر مطالعات حملونقل را همراهی کنند و گفت: «مشارکت مردم و بهرهگیری از متخصصان بومی، کلید موفقیت در ارتقای کیفیت تردد و ایمنی معابر شهری است.





ثبت دیدگاه