محمد فرخزاده، معاون حملونقل و ترافیک شهرداری شیراز، در این خصوص گفت:
«استفاده از روش حفاری مکانیزه TBM، سرعت و ایمنی اجرای تونل را نسبت به روشهای سنتی افزایش داده و امکان اجرای همزمان تونل و ایستگاهها را فراهم کرده است.»
وی افزود:
«عبور دستگاه حفاری از ایستگاه گلستان تا ایستگاه شهید بهشتی نشاندهنده پیشرفت چشمگیر عملیات حفاری مکانیزه است؛ در این مسیر، ۳۴۰۰ متر تونل حفاری شده که شامل بیش از ۲۴۰۰ رینگ سگمنت، ۴۰۰۰ تن میلگرد و ۳۵ هزار مترمکعب بتن میباشد.»
معاون حملونقل و ترافیک شهرداری شیراز ادامه داد:
«عملیات اجرایی ایستگاههای آرین و صنایع نیز از ابتدای سال ۱۴۰۴ آغاز شده است که اجرای بهموقع این ایستگاهها نقش مهمی در تسریع بهرهبرداری و کاهش هزینههای اجرایی دارد.»
فرخزاده خاطرنشان کرد:
«پیشرفت مستمر پروژه و اجرای همزمان تونل و ایستگاهها، گامی مؤثر در توسعه حملونقل عمومی، کاهش بار ترافیکی و تسهیل دسترسی شهروندان به حملونقل ریلی درونشهری است.»
گفتنی است اجرای عملیات حفاری مکانیزه خط ۳ مترو شیراز از سال ۱۴۰۲ توسط شرکت مهندسی و ساختمان شمس عمران آغاز شده و تاکنون با رعایت استانداردهای فنی و ایمنی در حال اجراست. پروژه توسعه غربی خط ۱ مترو شیراز بهعنوان بخشی از شبکه حملونقل ریلی این کلانشهر، نقشی اساسی در افزایش ظرفیت جابهجایی و ارتقای کیفیت زندگی شهری ایفا خواهد کرد.





ثبت دیدگاه