به گزارش بینش ملی هوشنگ بازوند معاون وزیر راه وشهرسازی گفت: کریدور آزادراهی شمال، جنوب، مرکز کشور به منظور اتصال دریای خزر و خلیج فارس در دست احداث است و این کریدور از بندر انزلی آغاز و پس از عبور از شهرهای رشت، قزوین، تهران، اصفهان، شیراز و بندر بوشهر منتهی می شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه آزاد راه شیراز_ اصفهان بخش مهمی از این کریدور است که نقش هدایت ترانزیت از مرکز کشور به سمت جنوب است، تصریح کرد: این آزاد راه ۲ مرکز مهم استان های فارس و اصفهان را به یکدیگر متصل می سازد و با کوتاه سازی مسیر موجب کاهش ۱۳۴ کیلومتر مسافت و۱۲۰ دقیقه زمان سفر خواهد شد.
بازوند ادامه داد: بهره برداری از این پروژه سالانه بیش از ۱۳۶ میلیون لیتر صرفه جویی مصرف سوخت به همراه دارد. همچنین در حوزه ارتقاء ایمنی از وقوع ۵۵۰ کشته و مجروح در حوادث رانندگی جلوگیری می کند.
وی در پایان اضافه کرد: پروژه بزرگراه شیراز _اصفهان با طول کلی ۳۷۰ کیلومتر امروز در قالب قطعه هفت به طول ۱۲.۵ کیلومتر با شش خط عبوری آماده بهره برداری رسید و تاکنون بیش از ۹ هزار میلیارد ریال برای این پروژه هزینه شده است که ارزش روز ریالی این پروژه ۲۲ هزار میلیارد است.
در پایان این مراسم نیز جعفر زاهدی دره شوری مدیرعامل شرکت عمران صدرا با اشاره به مشارکت این شرکت در این پروژه ملی اظهار کرد: شرکت عمران صدرا با مشارکت ۱۰ درصدی در اجرای این پروژه، سرمایهگذاری ارزشمندی را انجام داده است که در آیندهای نزدیک، منجر به ایجاد درآمدی پایدار برای شهر صدرا خواهد شد.
خاطر نشان می شود قطعه هفت آزادراه شیراز_ اصفهان، سهراهی تنگ خیاره را به سهراهی قلات متصل میکند و افتتاح این بخش، علاوه بر رفع محدودیتهای مسیر در تنگ خیاره، دسترسی به جاده سپیدان و بزرگراه شیراز-یاسوج را نیز تسهیل مینماید.
گفتنی است با وجود افتتاح این قطعه، اما این محور هنوز تکمیل نهایی نشده است و نیازمند تکمیل و توسعه اقدامات زیرساختی همچون نصب دکل های مخابراتی، نصب علائم ترافیکی و افزایش تعداد پایگاه امدادی و اورژانس جاده ای بیشتر می باشد.





ثبت دیدگاه