سه شنبه, ۶ آبان , ۱۴۰۴ Tuesday, 28 October , 2025 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1585 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 4 تعداد دیدگاهها : 3×
ضرورت همکاری های بین بخشی برای مدیریت ترافیک شیراز
  • ۱۴۰۴-۰۵-۲۹ ساعت: 10:56
  • شناسه : 4618
    2
    معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز؛ جلسه کمیسیون حمل و نقل و ترافیک و عمران شورا با هدف بررسی برخی طرح های ترافیکی کلانشهر شیراز برگزار و بر ضرورت همکاری های بین بخشی برای مدیریت ترافیک شیراز تاکید شد.
    ارسال توسط : نویسنده : هاجر بیات منبع : بینش ملی
    پ
    پ

    به گزارش بینش ملی ،معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری با بیان اینکه این جلسه کمیسیون عمران شورا به بررسی مسائل اصلی و ترافیک زای کلانشهر شیراز اختصاص داشت؛ گفت: بررسی آخرین وضعیت رینگ های ترافیکی اطراف شهر به همراه نقش معابر و شریان های درجه یک در کنترل یا ایجاد ترافیک از مهمترین مباحث مورد توجه در این نشست بود.
    به گفته محمد فرخ‌زاده، رفع ترافیک در برخی مناطق شیراز نیازمند ایجاد زیرساخت های حمل و نقلی همانند پل ها و تقاطع های غیرهمسطح می باشد که این مهم در دستور کار شهرداری و شورا قرار دارد.
    وی اصلاح هندسی معابر و رفع نقاط حادثه خیز شهر شیراز را از دیگر موارد مورد توجه کمیسیون عمران و معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری اعلام و خاطرنشان کرد: تحقق این مهم نیازمند همکاری های بین بخشی (شهرداری و پلیس راهور) و همچنین تعامل و پیگیری بیش از پیش شهرداران مناطق و معاونت های مختلف می باشد.
    معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز در ادامه ضرورت اجرای طرح هایی مانند اتصال آزادراه شیراز اصفهان به جاده قلات و تسریع در اجرای بولوار ۵۵ متری (بولوار شهید رئیسی) را مورد تاکید قرار داد و گفت: اجرای این مسیر می تواند از ورود خودروهایی که از آزاد راه وارد شیراز می شوند به مرکز شهر جلوگیری و آنها را از دیگر مناطق به مقصدشان رهسپار کند.
    فرخ زاده تعریض پل خروجی سعدی به خرامه و بازگشایی چپگرد زیباشهر به سمت سعدی را نیز از دیگر دستورکارها و مصوبات جلسه کمیسیون حمل و نقل و ترافیک و عمران شورا عنوان کرد و ادامه داد: بحث تملک ۱۶ پلاک در محور بولوار قائم (حدفاصل چهارراه فکوری تا بولوار دولت) برای تهسیل ترافیک منطقه و همچنین آسفالت کمربندی از دیگر موضوعاتی بود که اعضای این کمیسیون و معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز پیرامون آن به گفت و گو و اتخاذ تصمیم پرداختند.
    وی همچنین با اشاره به تداوم برنامه احداث پل شاهد در بولوار چمران گفت: یک دورگرد هم قرار است در چهارراه زندان احداث شود که مجموع این طرح ها می تواند تا حدودی بار ترافیکی شهر شیراز را مدیریت کند و کاهش دهد.
    معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز در ادامه سخنان خود از شناسایی ۱۰۰ گره ترافیکی در این کلانشهر خبر داد و گفت: از این تعداد نزدیک به ۳۰ گره ترافیکی وضعیت حادتری دارند و در اولویت رفع هستند.
    فرخ زاده از فعالیت بارفروشان و احداث سازه ها و کاربری های ترافیک زا -مانند پاساژها، مراکز تجاری و تفریحی بزرگ- به عنوان مهمترین دلایل شکل گیری گره های ترافیکی یاد کرد و گفت: هر چند برخی گره های ترافیکی با اصلاح هندسی هم قابل مدیریت هستند؛ اما بطور کلی باید راهکارها و برنامه های جدی و اجرایی برای این چالش ها پیش بینی و در بازه های زمانی کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت عملیاتی شوند.
    وی عمده مناطق شکل گیری گره های ترافیکی را در محدوده های بولوار عدالت به دلیل فعالیت برخی فروشگاه های زنجیره ای، سه راه کشاورزی به دلیل فعالیت تزئیناتی های اتومبیل و بولوار فرهنگ شهر به دلیل فعالیت نمایشگاه های خودرو عنوان کرد و گفت: بطور کلی عوامل ترافیک زا باید شناسایی و در خصوص آنها تصمیم گیری شود.
    در حاشیه این نشست محمود صفایی، نایب رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک و عمران شورای شهر نیز طی سخنانی اظهارداشت: در بازه زمانی ۱۸ تا ۲۴ مردادماه شاهد افزایش ثبت تخلفات بخصوص در بحث سرعت بودیم که این موضوع نیازمند تدبیر و مدیریت دقیق تری است.
    وی با بیان اینکه علی رغم این موضوع تعداد جرایم اعمال شده با تخلفات صورت گرفته تفاوت فاحش و اشکاری داشت؛ گفت: در بحث مقابله با پارک دوبل در خیابان ها شرایط نسبتاً بهتری را شاهد بودیم.
    صفایی با تاکید براینکه ظرف ماه های آینده چندین دوربین ثبت تخلف پارک دوبل در معابر شهر نصب خواهد شد، تصریح کرد: امیدواریم با فراهم شدن این زیرساخت ها شاهد کاهش تخلف پارک دوبل و همچنین ترافیک معابر باشیم.
    عضو شورای شهر شیراز در همین راستا از شناسایی ۱۰ خیابان پر ترافیک ناشی از تخلف پارک دوبل خبر داد و گفت: از جمله این خیابان ها می توان به خیابان های کریم خان زند، لطفعلی خان زند، نادر، آزادی، امیرکبیر و… اشاره کرد که در اولویت تامین زیرساخت های نظارتی و ترافیکی هستند.
    صفایی توسعه پارکینگ های عمومی را از دیگر راهکارهای کاهش ترافیک عنوان کرد و گفت: هرچند در سال آینده شاهد بهره برداری از بخشی از پارکینگ های در حال احداث خواهیم بو؛ اما تا زمانی که زیرساخت های حمل و نقل عمومی توسعه پیدا نکند چالش ترافیک به سادگی رفع نخواهد شد

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.